Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



woensdag 16 december 2009

Even bijpraten...

Gisteren heb ik een heuse Santabag gemaakt...Hij is best wel sjiek, want de rode stof is fluweel. Een borduur van een sneeuwvlok erop en versierd met nepbont. Op zich was de tas snel af, alleen zit je naderhand onder de pluisjes van het fluweel en het bont. Ach, er zijn ergere dingen. Ook het dikke vest is af. Ik heb het nog niet gedragen. Maar morgen schijnt het te gaan sneeuwen, dus dan is het koud genoeg voor zo'n dik vest.
Gisteren kwam ook het nieuwe boek van Jan Houtman. Het is een ode aan deze man, want Jan is in de zomer van 2007 overleden.

Het boek staat vol met prachtige foto's van de merklappen die Jan zelf ontworpen en geborduurd heeft. En verder nog 2 patronen van merklappen die ook in dit boek staan. Het wordt toch tijd dat ik de merklappen zelf eens ga bekijken in Hofstede de Haemmaeker in Aerdt.
Wil je meer weten over Jan, kijk dan eens op de http://www.janhoutman.com/



De merklap op de rechterpagina is een favoriet van mij, ooit zal die ook bij ons in huis prijken.



5 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk Yvonne! Ik wil jou wel tegenkomen in de sneeuw met dit mooie vest en deze tas. Zondag is er kerstmarkt in Culemborg. Heb je nog wat leuks voor op je hoofd? Om in stijl te blijven....
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo yvon, mmmm, lekker vest!!!
    en een leuke tas, het lijkt wel tassen-time!
    en sneeuw?? zou het??? vooralsnog schijnt de zon hier!
    groetjes, syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, dat tasje is schattig.
    En je vest zal best lekker warm zijn met dit ijsberenweer.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mag ik die mooie jas hier is al sneeuw gevallen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een schattig tasje, heel leuk geworden hoor.

    BeantwoordenVerwijderen