Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



woensdag 29 september 2010

Jinny likes pink...

Sinds gisteren is er weer een quilt toegevoegd aan mijn collectie. Voor de quilt heb ik stoffen van Jinny Beyer gebruikt, in combinatie met 2 tinten oud-rose. De middenblokken zijn met een stack 'n wack techniek gemaakt, de blokken met de cirkels zijn geappliceerd. Op zich niet echt een moeilijk ontwerp. Maar...het quiltwerk nam wel veel tijd in beslag. De quilt is vierkant, en elke zijde is 2.4 meter...tja, ik hou nu eenmaal van grote quilts, zodat ze op ons bed kunnen liggen. Heerlijk! Zo heb je altijd een extraatje over je dekbed [ik ben een enorme koukleum], en ik vind het ook mooi staan als je bed is opgemaakt.
Dit is een close-up van het middenblok.

En voor de cirkelblokken heb ik een bloem-met-vaasmotief uit de stof geknipt, ook wel fussycut genoemd. De quiltmotieven in de cirkels en de grote vierkanten heb ik eerst op wateroplosbaarvlies getekent. Vervolgens het vlies op de goede plaats vastgeregen, en quilten maar. Het werkte prima. Naderhand was je de quilt uit in de wasmachine om het wateroplosbaarvlies uit de quilt te wassen....en een beetje stoere meid droogt de quilt in ......de wasdroger! Het geeft een kreukelig effect, waardoor het lijkt of de quilt al oud is.....
Op naar het volgende project!

5 opmerkingen:

  1. Hoi Yvonne,

    Wat een werk zeg!!

    Maar hij is wel mooi, de kleuren rose vind ik wel heel leuk!!

    Groetjes van Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sjiek-de-friemel, wat een beauty! Knap werk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo meis, weer wat van je lijstje...........mooi geworden, hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een mooie! Ik kwam laatst een mooi overzicht tegen met 4 seizoenen dekbedden een aanrader :)

    BeantwoordenVerwijderen