Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



dinsdag 28 juni 2011

Zomerhitte en een sneakpeak...

Ik ga niet zeuren over de hitte van de afgelopen dagen......maar deze warmte doet wel iets met mij. Omdat het zowel buiten als binnen schroeiend warm is, zoek ik iets op om af te leiden. Dat werd de Applecore-quilt...nouja...top-in-wording. Ik ben er al een poos mee bezig. De quilt moet uiteindelijk op ons bed passen, en om breedte te winnen komen er brede borders aan. Nu kun je die quilten met een mooi motief, maar ik maak er applicaties op. Ik begon met een slinger van groene stof, die de golf volgt van de applecores.



Nu ben ik soms ook redelijk makkelijk. Ik heb een borduurmachine, en daar kun je ook heel mooie applicaties mee maken. Een beetje spelen met richting en spiegelen...en met 4 motiefjes kom je dan een heel eind.


Inmiddels is 1 rand voorzien van applicaties, nu de andere kant nog. Er komen per rand ongeveer 19 applicaties, en per motiefje ben je ongeveer 15 minuten bezig....Dus niet denken dat het een snel-klaar-project is. Maar ach....ik ben rustig bezig, denk niet aan de warmte en de borduurmachine heeft er al helemaal geen last van! Ik neem nog een flesje water....en wacht op de onweersbuien.




1 opmerking:

  1. hee, daar zijn je applecores weer!!
    en het slechte weer heb je wel gehad, denk ik, wij hier wel!
    dus een computerloze avond, toch de stekker er maar uit met zoveel onweer!!!
    liefs mij

    BeantwoordenVerwijderen