Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



vrijdag 29 juli 2011

Even breipraten...

De punniksok is af, en ik vind het resultaat niet tegenvallen. De wol die ik heb gebruikt is voor naalden 3, dus voor een sok redelijk dik. Het zijn echte warme bedsokken geworden. Dat is voor mij echt nodig...ik heb echt heel koude voeten en met koude voeten is het slecht in slaap vallen.

De sokken die gewoon op 4 naalden gebreid worden vorderen ook al. Het breid leuk op, het patroontje wordt al zichtbaar. De 3 bolletjes witte wol is KidSilk Haze. Een prachtig materiaal van 75% mohair en 25% zijde. Het patroon ligt eronder, het is een soort bolero/vestje. Echt een model voor mij om te breien. Het is een rechthoekige lap, waaraan later een rand wordt gehaakt. Tot slot de randen aan elkaar haken en je hebt een vest! Maar zover is het nog niet. In ieder geval heb ik eigenlijk best de breikriebels. Maarja, wat wil je met zo'n herfstachtige zomer???

2 opmerkingen:

  1. Ik vind de sok wel aardig,maar is weer heel anders dan breien op 4 naalden.
    Die andere paar die jij op de pennen hebt worden heel mooi,leuke kleuren met patroon.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De warmte straalt al van die sok af hoor. Het patroontje van die andere wordt leuk!
    En de witte mohair/zijdewol ziet er heel erg knuffelig uit. Veel breiplezier.

    BeantwoordenVerwijderen