Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



vrijdag 14 oktober 2011

Handig hulpje en mini - jurkjes...

Gisteren heb ik gewerkt aan de Kouwe Mannenquilt, en Latif vond dat een uitstekend idee!
Hij heeft de quilt getest op 3 onderdelen: lekker op liggen....en zo te zien gaat dat goed

je kunt als je uitgerust bent er uitstekend je vacht op verzorgen....




van al dat wassen wordt je toch weer moe...dus een lekker dutje er achteraan! Soms zou ik best willen dat ik een kat was...maar dan wel hier in huis, met al die lekker warme quilts!




Op de regiodag van vorig jaar kregen we een patroontje voor een klein quiltje, met allemaal jurkjes. De stofjes van de workshop heb ik hiervoor gebruikt....daar deed ik eigenlijk ook niets mee. Met een achtergrondstofje [een lichte batik] en een mooi streepje met een heel klein blaadjesmotief is het toch een lief quiltje geworden. Ik heb er nog precies een plekje voor op mijn naaikamer...want daar past hij toch goed bij!







De jurkjes zijn er met de raw-edge techniek opgemaakt. Mijn naaimachine heeft een hele mooie festonsteek...zo kan ik het toch echt niet zelf, en zeker niet in het tempo van mijn Aurora. Het quiltwerk is bewust simpel gehouden...alleen de sashings en border zijn gequilt.









5 opmerkingen:

  1. Ik trek mijn woorden in, je kunt echt een klein quiltje maken: hahah!!
    Leuk hoor!
    En die maffe Latif.......waar jullie zijn is hij ook!!!
    fijn weekend, groetjes, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke foto's van de katten en de jurkjes? Super leuk en mooie stoffen heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben gewoon jaloers op je kat als je hem zo op de foto ziet. Wat een heerlijk leventje.
    Je quilt is erg leuk geworden.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nah ja zeg, Yvonne en een klein quiltje?! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een gave quilt zeg, past inderdaad goed in je naaikamer, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen