Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



vrijdag 28 oktober 2011

Leanne en kouwe mannen....

Eergisteren was het weer de jaarlijkse regiodag van afdeling Rivierenland van het Quiltersgilde. Op één of andere manier geeft mij dat altijd een enorme prikkel om iets af te maken. Zo zijn de Kouwe mannen gequilt en gebiesd en is de top van Leanne's House Quilt ook af. Vanaf maandag heb ik even de schouders eronder gezet, en 2 blokken gepatcht en bewerkt met borduursels en kraaltjes. Woensdagavond heel erg laat was het allemaal klaar...dus ik kon de dag erna met een gerust hart naar de regiodag. De top van Leanne zit dan wel in elkaar, maar zoals jullie zien zit er nog geen border omheen. Ik heb al wel een idee hoe dat moet worden, maar dat komt nog wel.


Ik vind dit zo'n mooi blok, lekker fris met dat heldere blauw. De stofjes zijn een restantje stroken van de jellyroll die ik voor de Truly Scrumptious gebruikt heb, samen met wat bijpassende FQ's kom je dan een heel eind voor een quilt. Leanne leent zich heel goed voor die lieve, zachte stofjes...


Oeps, de Kouwe mannen hangen opzij.....





Maar het ging eigenlijk om de prairiepoints.....een leuke afwerking voor een quilt, die op deze manier een country uitstraling krijgt. Op de show and tell van de regiodag heb ik de Kouwe mannen en Leanne meegenomen. De dames konden het waarderen met een applausje..Ook de bruidsquilt heb ik laten zien...ze vonden het best stoer dat ik mijn bruidsjurk daarvoor verknipt heb.










Op een regiodag wordt ook altijd een quiltwinkel uitgenodigd. Dit keer was het Marin uit Westendorp. Met een goed gevulde portemonnee heb ik lekker geshopt. Portemonnee is leeg, maar de lapjeskast weer heerlijk aangevuld. De stofjes aan de rechterkant zijn voor een wit-op-wit quilt [daar verzamel ik nu stofjes voor bij elkaar], de lapjes aan de linkerkant zijn voor een Kerstsampler. Ik heb al een ideetje hoe het gaat worden.....zou het lukken voor de kerst van dit jaar?? Het lapje met de pinguins zijn een attentie van Marin. De workshop was hilarisch....daarover later meer.....






5 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat ik er gisteren niet bij kon zijn om die mooie quilts in het echt te kunnen bewonderen.
    Ik ben erg benieuwd naar de workshop. Elders las ik ook al iets over een slurfje??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo meis, wat heb je jezelf op leuke dingen getrakteerd.....wist ik dat al, van die wit op wit.......;;))??
    je Leanne, mooi........maar in het echt nog veel mooier, ik kan het weten!
    En je kerels klaar, je bent flink opgeschoten!
    Nu maar wachten op je hilarische verhaal!
    Liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk huh....kouwe mannen???
    Wat moet dat nu weer voorstellen!!

    Maar ik heb even verder gekeken(dan mijn neus lang is) en zag waar het om ging!!!

    Leuk!

    Groetjes ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je toch een nijvere bij! Die prairiepuntjes zijn schitterend als afwerking. Zijn de kouwe mannen geborduurd met de machine?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is jouw Leanne's House prachtig geworden, mooie frisse kleuren. Ik ben vorige week begonnen met block 1 en ik vind het niet makkelijk. Ben ook nog niet zo ervaren, dat zal het zijn, maar het lijkt of het patroon soms niet klopt. Heb jij die ervaring ook of doe ik iets fout?

    BeantwoordenVerwijderen