Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



vrijdag 20 januari 2012

Weer iets van het lijstje afgevinkt....

Hier stormt het nog steeds....de lingeriestorm! Geen idee hoe het kan....maar op het moment lukt bijna alles. Een BH-hemdje was ook zo'n ding wat ik nog graag eens wilde maken. Dus gisteren eerst een patroontje gemaakt en rap aan de slag. Omdat ik de laatste tijd nogal in de weer geweest ben met wit, raken mijn fournituren op. Zo ook het witte picotelastiek. Dan moet je werken met de dingen die je nog wel hebt, en ach...voor zo'n eerste hemdje kan dat.....Het is immers een proefmodel. Ik kan jullie melden dat het model goedgekeurd is! Het zit heerlijk....


En wat hoort er bij een hemd? Juist...een slip. Ook dit model gisteren uitgewerkt op mijn maten en snel gemaakt...en reken maar dat dit een snel model is: maaktijd is 30 minuten.





De achterkant van het hemdje heeft nog wat restyling nodig....maar dat hoort bij een proefmodel, daar mag je nog aan sleutelen.
Kortom, mijn wensenlijstje wordt al een beetje korter.....maar het blijft hier voorlopig nog waaien!




5 opmerkingen:

  1. Yvon, toch.........jij kunt bijna sneller maken dan wij kopen.....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geloof dat Sylvia helemaal gelijk heeft (lol). Jemig wat is hier de laatste tijd veel moois binnengestormd. Ik heb alles es effies zitten bewonderen. Prachtig Yvonne!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha ha, inderdaad, jij kan sneller maken dan wij kopen :)
    Fijn dat je hemdje goed gelukt is, het ziet er PRACHTIG uit, zo ook de slip...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is zeker een mooi setje vind ook de verwerking van je kant erg mooi geworden. zul je veel plezier van hebben. ene hier stormt het ook maar dan wel buiten hi hi.

    groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Over storm praten en dan ook de buienrader op je blog hebbeb staan. Hebben ze daar een apart kleurtje voor jouw lingeriestorm, dan kan ik zien of 'ie ook over Amersfoort raast binnenkort!

    Prachtig setje weer. Bh hempjes zijn zoooo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen