Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



vrijdag 20 april 2012

Naar Jan geweest...

Wie Jan is?? Dat is een stoffenkoopman op de weekmarkt in Geldermalsen. Jan heeft meestal wel iets wat van mijn gading is.

Aan de temperatuur zou je het niet afleiden, maar het is voorjaar. Ik wil dus nog een jackje maken, met wat stoere details zoals ritsen in de zakopening. De taillering komt door een breed elastiek in een tunnel op taillehoogte. Ik heb er een beige canvasstof voor gekozen en de voering is heel roamntisch met hartjesstof. De witte lap is een mooie kwaliteit voor bloesjes. Ik heb geen witte overhemdbloes meer, en dat moet dus snel veranderen.
Dit boek is ook geweldig: er staan 10 droomjurken in van styliconen als Marilyn Monroe [ja, die beroemde witte halterjurk], Jacky Kennedy en Bette Davis. Dus beroemde dames die een eigen stijl hadden. De jurken staan er 2x in. De modellen hebben een iets gewijzigde versie, ontworpen door de schrijfsters van het boek. In het boek zit een envelop met de patronen. De jurken spreken mij zeer aan, dus daar wordt binnenkort iets mee gedaan!
Vandaag ga ik een shirt maken van witte tricot en die ga ik een beetje pimpen.....misschien morgen een foto!!

3 opmerkingen:

  1. Dat wordt een leuk jasje! Nu moet het wel mooi weer gaan worden, vind je ook niet?
    Het boek met de droomjurken heb ik toevallig woensdag ook gekocht...moet alleen eerst afvallen voordat ik in L pas...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke tip dat boek over Droomjurken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie stof dat word vast een heel mooi jasje, leuk ben benieuwd naar de jurk en uiteraard ook naar het gepimpte shirt.

    BeantwoordenVerwijderen