Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



dinsdag 10 april 2012

Voorjaarskriebels..

Het idee had ik vorig jaar al, en zo ook alle spullen: linnen in 2 kleuren en lichtblauw pipingband. Maar het project werd uitgesteld. En ineens werd het herfst en kwam het er echt niet meer van.Tot gisteren, het patroon opgesnord en de stoffen gestreken. Daarna alles alvast geknipt.
Vanmorgen snel aan de slag gegaan, en nu is het af: mijn mouwloze jurkje, in maritieme sfeer. Nu de zon nog!
Het tricot in donkerblauw met witte stippen was een zelfde lot beschoren: het heeft de hele winter in een bak liggen wachten. Het is nu omgetoverd tot een heerlijk jurkje, lekker voor thuis, maar met leuke schoentjes kan het ook voor net. De halsrand en mouwranden zijn afgebiesd met omvouwelastiek. Een heel prettig materiaal....het geeft een glanzend accentje en werkt ook nog eens snel. De zoom is ook met de lockmachine gedaan: een rolzoom wat een beetje krult....zodat de rok om je benen danst. Het geeft een extra zonnig gevoel als je dit jurkje aan hebt.
Beide modellen zijn van Lutterloh......en er staat nog meer op stapel!

3 opmerkingen:

  1. Wat een tempo heb je toch.Twee jurkjes in een dag!Heerlijk zo'n linnen jurkje en prachtig afgewerkt.
    Stippeltjes tricot: altijd goed.
    En ik ben benieuwd wat er nog meer komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, twee jurkjes in korte tijd!! Zijn erg leuke en hippe jurkjes geworden. Nu nog mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo turbo-meisje, wat een kekke jurkjes!!!!

    BeantwoordenVerwijderen