Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



vrijdag 25 mei 2012

Mistery opgelost en Kerst in mei!

Al een lange tijd geleden had ik een leuk project gekocht: een mistery quilt. Het is een gezamelijk project van de Quilterij en Quiltplaza. Het bestond uit 4 delen, die per CD toegezonden werden. Pas in deel 4 werd de clou duidelijk....echt een mistery dus.
Het is een echte zomerquilt, eigenlijk een parasol....met vrolijke prairiepoints aan de rand. Ik ga het gebruiken om de tuintafel op te vrolijken....want daar past het prima op.
Zomerse bootjes, vliegtuigjes en draaiende molentjes.....het quiltwerk is bewust heel eenvoudig gehouden, want de quilt ligt toch plat op tafel.

En ja...kerst in mei...kan het gekker??? Afgelopen dagen heb ik de hand gelegd aan het quilten van de borders....handquilten!! En dat met deze warme temperaturen. Maar ik sleep alles mee naar buiten: quilt, garen, naalden, schaartje en de quiltring op standaard. Dan is het echt goed te doen, want je werk hangt om je heen in plaats dat alles op schoot ligt.
Vanmiddag heb ik op het gemak de binding met de hand tegengezoomd.....en nu is het dus een AFFO!
Even een close-upje van de blokken en de rand....zo leuk....al die gezellige kerstkatten....Het is een stof van Makower, die hebben altijd van die prachtige stoffen, met wat goud erbij....echt Kerst!!
Ik kan dus weer 2 tops van mijn to-do-list afstrepen....er liggen er nu nog maar 3 te wachten....

3 opmerkingen:

  1. Wat is die mistery quilt leuk geworden! Echt een vrolijk zonnig kleedje.
    Veel plezier bij het quilten van je kerstquilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig gemaakt, erg vrolijk voor deze tijd. leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een rpachtige kerst stoffen heb je gebruikt.
    Schitterend geworden

    BeantwoordenVerwijderen