Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



zaterdag 2 juni 2012

Gevonden in de bosjes....

Nog steeds is zelf lingerie maken erg leuk om te doen. Van tijd tot tijd is het nodig om de voorraad aan te vullen. Nu had ik gehoord dat er op de Utrechtse lapjesmarkt een lycrakraam is.....en die staat bijna in de bosjes! Met deze bijzondere aanwijzing had ik de kraam snel gevonden...en het bleef daar natuurlijk niet bij...kijk maar even mee:
Super mooie lycra voor leuke prijsjes, en daar houden lingerie-meisjes wel van....dus ik heb weer wat stukken meegenomen.....En wat hoort er bij lycra? Juist...kant! Laat er nu een kraam zijn met kantjes voor wel 50 cent per meter...Dan kijk ik ook niet op een metertje hoor...er ligt hier 25 meter aan prachtig kant.

Maar ik ging niet alleen voor lycra, maar ook mijn nachtgarderobe is dringend aan vernieuwing toe, dus ook de tricotkraam heb ik overhoop gegooid. Nu is dat geen probleem hoor, want alle couponnen liggen daar toch op een grote berg.
De effen tricootjes en de rode met witte stippen komen van een andere kraam, maar ze liggen zo gezellig bij elkaar voor de foto. Ook ligt er smal kant bij, de zwarte is rekbaar en komt bij de rood/witte stip en het wit/rose komt bij de effen rose tricot. Wat een fleurige ponnen zullen dat worden. De printtricots worden omgetoverd tot een jurk of ook tot ponnetje.
Tot slot nog een mooie lap ajourbreisel...ik heb er even iets wits ondergelegt zodat je het patroontje goed kunt zien.....en wat dit kost??? Nou...3 euro per meter....laat dat dan maar eens liggen.....

In de wasdroger zit een lap cyclaamrose badstof, want ook aan het ontbijt wil ik netjes verschijnen, dus dat wordt een heerlijke badjas.
Komende week ben ik een heerlijk weekje vrij.....jullie snappen waar ik te vinden ben!

Prettig weekend, ik ga lapjes aaien, knippen en naaien.

6 opmerkingen:

  1. Ik heb mijn mannetje al geopperd om ook eens er naar toe te gaan.
    Mooie lapjes en kantjes gescoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke stofjes en kantje heb je gekocht in Utrecht.

    Denk dat ik ook maar weer een keer die kant op moet gaan ;-).

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuke lappen heb je gekocht hoor. Ik ga er ook meestal een keer per jaar heen met een vriendin denk dat het in augustus wel weer zover is. Maar wie weet gaan we al eerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. inderdaad prachtig kant, 25 meter.......kun je weer ff voort!
    zijn al je ponnetjes en de badjas inmiddels al affo??? Ik lees natuurlijk weer veels te laat je blog.......maar had wel inside information.....;;))
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voorraad heb je toch nooit genoeg ;-)
    Je hebt wel hele mooie dingen in de bosjes gevonden.
    Ik moet daar ook maar eens gaan zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oooohhh daar ga je toch spontaan van kwijlen..inderdaad, je hebt prachtig dingen in de bosjes gevonden ☺

    BeantwoordenVerwijderen