Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



maandag 11 juni 2012

Jellyroll fun!

Jellyrolls....welke quilter kent ze niet? Die prachtige rollen quiltstof....zo mooi opgerold. Als je die ziet liggen in een quiltwinkel kun je bijna geen weerstand bieden.
Ook bij mij in de lapjeskast lag er zo'n prachtige rol te wachten. Ja...waarop? Op het passende patroon.
Dat heb ik nu gevonden. Tijdens mijn speurtocht op You Tube kwam er dit prachtige blok voorbij.
Kijk zelf maar op dit filmpje hoe het gemaakt wordt.
Handig toch??
Nu, het werd dus tijd om mijn jellyroll van de plank te halen en er een achtergrondstof bij te pakken. Mijn roll heeft overwegend zachte tinten en dat gaat mooi samen met een witte stof.
Erg veel bijzonder snijwerk is niet nodig.....
De eerste ster is af, en gaat redelijk snel....nog 39 te gaan!
Ik zit nog te dubben hoe ik de blokken zal verwerken: op de punt of netjes naast elkaar, of toch een beetje versprongen???
Dat is van latere zorg....eerst de sterren maken.

3 opmerkingen:

  1. O o wat een produktie bij jou, geweldig weer om te zien en leuke ideeen,............gr.Conny.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie in elk geval mooi tinten voorbij komen en ook de eerste ster vind ik erg mooi geworden ben benieuwd naar de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zeer verleidelijke link............haha!!
    maar geen nood, ik kom toch tot nix..........of wel: midden in de nacht blogs lezen, doe je toch nog wat!!
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen