Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



donderdag 7 juni 2012

Zomerjas en ponnenparade....

Het is er dan eindelijk van gekomen : mijn zomerjas is af....een jack eigenlijk. Ik wilde er een borduur op hebben en het was eindeloos zoeken naar een geschikte.
Het is dus een kattensnoet geworden....met een pakkende tekst die op mij van toepassing is.
Het jack heeft de taillering d.m.v een tunnel met elastiek. En zakjes die sluiten met een rits.
Tja, het rugpand spreekt voor zich....
De binnenkant heeft een katoenen voering met een hartjesprint.

De badjas is inmiddels ook af, ik ben er net een groot, roze wattenbolletje in....LOL!
Een geappliceerde zwaan maakt het een beetje speelser.
Dit was het eerste ponnetje...een rode tricot met kleine witte polkadots. Het kantje langs de hals en mouwen is elastisch en maakt het net een beetje vrouwelijker.
De roze pon is hetzelfde model als de rood/witte. Het kant langs de hals en mouwen is niet rekbaar, maar mijn hoofd past er nog makkelijk door. En natuurlijk moest hier een borduur op.
Dit model pon zit ook zo heerlijk...je ziet het bijna niet, maar het bovenpandje heeft een overslag. De mouwen en zoom zijn afgewerkt met een rolzoom. Dat vind ik altijd zo vrolijk met tricot....de stof gaat door de rolzoom een beetje krullen...dan zwiert de rok een beetje om je benen. Kijk, het mag dan wel nachtkleding zijn...maar het oog wil ook wat!
Alle modellen komen uit de supplementen van Lutterloh.

4 opmerkingen:

  1. Dat zijn mooi ponnen geworden en ja de details maken het af vind ook je badjas en zomerjack erg leuk geworden met het borduursel erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent lekker bezig, wat een tempo en zo leuk met die borduursels erop. En die zwaan op de badjas schitterend.............gr.Conny.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je weer actief bezig geweest zeg!

    De nachtjapponnen zijn leuk geworden en de badjas ziet eruit alsof je die heel vaak gaat dragen omdat hij zo lekker zit.

    Leuk ook om zo'n persoonlijke zomerjas te hebben.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, Yvon, wat een prachtige dingen heb je gemaakt en zooo snel: het was weer turbo tijd, zeker!!!
    en nu de telefoon.....;)
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen