Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



zondag 17 juni 2012

Zonnetje in huis!

Sinds vrijdag is Vera in mijn leven...en ik ben nog steeds een beetje ondersteboven! Het is echt een zonnetje in huis. Ze snort als een spinnende kat, doet niet moelijk met hobbelige , kruisende naadjes....Als je er goed over nadenkt: wat moeten we eigenlijk met die hypermoderne naaimachines...als die ouwe bessies het toch ook nog zo geweldig doen.
Ja, ik weet het wel...gemak dient de mens, en knoopsgaten maken met de naaimachine is toch wel een stuk makkelijker dan met de hand...Want dàt is iets wat Vera echt niet kan : knoopsgaten maken. Er zit immers geen zigzagsteek op.....en da's wel noodzakelijk als je knoopsgaten wil maken.
Maar goed, voor mij geen probleem, want ik heb Vera puur voor de fun...voor de heb...omdat het gewoon zo'n leuk masjientje is.
Afgelopen week was ik met de sterren bezig, uit een jellyroll. Alle sterren zijn af..en inmiddels is het ook al een top!
Lief zijn ze hè, zo allemaal aan elkaar.....Ik heb er ook een rand omheen gezet....van dezelfde witte sterretjesstof. Het is nu een grote bedquilt....tja...daar hou ik zo van....
Een ster van dichtbij.....
Ik had het ook gehad over de restjes die bij het maken van de sterblokken over bleven...Dat worden hele lieve pinwheelblokjes...van 2,75 inch...zo schattig...maar wel veel werk extra.
Ach....ik geef weinig om voetbal....en die pinwheelblokjes zijn redelijk simpel om te maken....
Met elkaar vormen ze weer een mooi midden voor een volgende quilt....want die zit alweer in mijn hoofd!

6 opmerkingen:

  1. Zo dat is snel gegaan vind hem erg mooi geworden, ben beniuewd naar de klein.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hij is wel ff errug leuk, he, die quilt dus!!
    ja, Vera ook, natuurlijk! Ik kan me voorstellen dat je alweer een nieuwe quilt in je hoofd hebt, je hebt tenslotte niet zoveel quilts in huis..........hihhi!!
    ben benieuwd naar je volgende, deze sterrenparade onthoud ik voor mijn Jelly-rol, maar oh oh, eerst AL die andere dingen!!!
    fijne dag en het plenst weer eens en het wordt alleen morgen wat beter, dus tijd genoeg om te hobby-en.....als je niet naar de OM hoeft!!
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superquilt geworden! Supersnel ook!
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker genieten van je oude machientje en je bent weer met een mooie quilt bezig............gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vera kan ook knoopsgaten maken hoor, je kan een buttonholer/buttonhole attachment kopen voor de Featherweight... Veel mensen zijn daar erg enthousiast over.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha daar zijn je restje gebleven.
    Maar wat is je sterrentop prachtig en dat uit een jellyrol!!

    Hoe gaat je de quilt doorpitten?? Ik hoop dat je een mooi patroontje uit kiest en in het witte gedeelte gekleurde quiltgaren gebruikt. Misschien wel eng maar als je een mooi patroontje hebt komt dat helemaal naar voren. Nouja moet je ook zelf weten natuurlijk, zat even mee te mijmeren ;-)

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen