Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



maandag 30 juli 2012

NI, de aftrap!

Ik droom ervan....en nee, insane ben ik er nog lang niet van!
Het is een erg leuke quilt om aan te werken. Per blokje kies ik de kleuren, ik probeer zoveel mogelijk te snijden met het rolmes. Dat scheelt weer veel werk om eerst malletjes te maken, of iets met paperpiecing te doen. Tot nu toe werkt mijn methode prima.
Zelfs het blok met de ienie-mini-driehoekjes gingen zonder problemen. Het middenstuk wás recht, maar tijdens het piecen is er toch iets ergens wat scheef gegaan....tja, het zij zo. Ik haal het echt niet uit, niet ieder blokje kan 100% perfect zijn.
Kijk, de eerste 2 rijen zitten al aan elkaar.....fris toch? Al die zoete, maar toch best felle kleuren....
Op naar de volgende rij.....dat worden 5 hele blokken en weer 2 blokken die doormidden gesneden worden.....

2 opmerkingen:

  1. Dat is een heel karwei om dat te maken maar je gaat als een speer. Vind de kleuren erg mooi en ook de combies die ik zo zie inderdaad lekker fris en vrolijk.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je NI wordt prachtig en heel apart! Ik krijg het al benauwd bij sommige blokjes van de Dear Jane. Door de vele stukjes zijn de blokjes soms onmogelijk recht te krijgen, denk ik.
    Fijne dag, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen