Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



vrijdag 3 augustus 2012

Hoe is het met?

Ja, hoe is het toch met Mrs. Vigor? In vliegende vaart zat deze top in elkaar....het oprijgen heb ik een week of 3 geleden gedaan. Maar inmiddels is er ook al aan gequilt.
Met de Bernina 550 heb ik alle naden gequilt. Op die manier zit de boel al redelijk op elkaar. Met de hand wordt er verder gequilt.
Ik ben in het midden begonnen en inmiddels is de cirkel tot en met de kleine driehoekjes klaar.
De achterkant is ook heel mooi....
Als het mooi weer is, is het quilten heel prettig om op het terras buiten te doen. Nu niet denken dat ik enorm zit te puffen in de zon: ik zet altijd een parasol boven mijn hoofd en de quilt zit op een standaard, dus die hele berg ligt niet op schoot.
Natuurlijk ben ik nog steeds in de ban van de Nearly Insane, en ook daar heb ik de afgelopen dagen aan gewerkt.
Dit is de helft van de vierde rij. Het meest rechtse blokje was een kuitenbijtertje...
De rand met de flying-geesjes was echt een nekkenbreker......Ze lijken aardig van vorm, maar een snelle snijmethode is met dit maatje niet te doen, want de verhouding klopt niet. Dat werd dus een andere techniek toepassen: paper-piecing. Ook goed te doen, maar naderhand moet je wel het papier tussen de stiksels uitpeuteren. Gelukkig is het blokje af...op naar de volgende en die is weer een stuk makkelijker!

5 opmerkingen:

  1. Hi Yvonne,
    hoe groot (of klein ;) ) is één block van de Nearly Insane, want als ik de naadtoeslag vergelijk met het block, is het heel erg klein!?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe stik je de naden van mrs Vigor, op het stiksel of net ernaast? Het idee om machine met handquilten te combineren spreekt me wel aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ze worden allebei mooi, en inderdaad ook de onderkant ziet er mooi uit zo met het stiksel.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Francis: met de machine stik in precies in de naad. Ik gebruik monofilgaren op de bovendraad, dat is bijna onzichtbaar. Op de spoel garen wat het best bij de achterkant kleurt. Wel de bovenspanning flink losser zetten, want monofil is rekbaar en anders knapt je draad steeds.
    Het Nearly Insane blok is 6 inch, zonder naadtoeslag gemeten. Het boek heeft alleen de netto tekening, dus je zult zelf je naad erbij moeten rekenen.

    BeantwoordenVerwijderen