Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



vrijdag 7 september 2012

Quiltersgilde Deventer

Vandaag was de opening van de jaarlijkse tentoonstelling van het Quiltersgilde in de Grote Kerk in Deventer.
Ik was er dit jaar net op tijd bij om een aanmelding te doen, en er is een quilt van mij uitgekozen om ook te mogen ''hangen''.
Het was de bedoeling dat ik ook bij de opening aanwezig zou zijn, maar door een fiks misverstand is dat helaas niet gebeurd.
Dus toen de kerk om 10.30 uur open ging, ben ik eerst maar op zoek gegaan naar mijn quilt....en dat viel nog even niet mee.
Ik was in de veronderstelling dat hij ergens bij de traditionele quilts zou hangen....maar het bleek dat het toch een quilt was die aan het thema voldeed: Verbinding.
Mijn  quilt heeft een relaxte, landelijke uitstraling....maar is met de borduurmachine bewerkt. Ik heb daar quiltpatronen mee gemaakt....Dus ik heb oude patronen met nieuwe technieken met elkaar verbonden....Nooit aan gedacht om het thema op deze manier uit te werken, maar gelukkig zijn de dames die de TT inrichten wakkerder dan ik.

Het was leuk om alle andere quilts te bewonderen, zowel de themaquilts als de quilts voor het meer traditionele deel. Er waren ook winkeltjes, maar ik heb dus helemaal niks nakkes nada gekocht! Er ligt hier nog genoeg in de kast te wachten....dus ik ga daar eerst maar eens mee verder.
Mocht je ook zin krijgen in een dagje Deventer...de TT duurt nog tot en met 12 september.

3 opmerkingen:

  1. Jammer jammer, minpuntje van de organisatie!!
    leuke quilt en leuk quiltmeisje in kekke outfit.....:)
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik ga'm zondag met Mup van dichtbij bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie quilt! En leuk zo op de foto, dat is toch een herinnering voor later!

    BeantwoordenVerwijderen