Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



woensdag 17 oktober 2012

72 sterren en een middenblok

Alweer een aantal weken geleden ben ik begonnen aan scrapstars. Het was mijn doel om eens flink de restjesbak leeg te maken.
En dat is aardig gelukt.
Inmiddels zijn er 72 sterren klaar....een flinke stapel, niet? Nu maak ik eigenlijk nooit iets ''zomaar'', dus gaandeweg ontstond er ook een quilt in mijn hoofd. Ik had ook kunnen kiezen voor allemaal dezelfde blokken, maar dat is een beetje saai.
In EQ7 heb ik toen een paar ideetjes uitgewerkt, en deze is het geworden:
Een middenblok met een feathered star. Niet echt een makkelijk blok, ik heb er toch 2 avonden op zitten zwoegen. Al die puntjes.....maar uiteindelijk is het gelukt.
Volgens mij had ik nogal veel paarse restlapjes....;-).
Nu kunnen de andere sterblokjes er ook aangezet worden....nog wel even puzzelen dat het een beetje een mooie mix wordt wat betreft kleur...maar dat komt wel goed.
Als de top af is...meld ik mij weer! Oja....de maat is bijna 2x2 meter.....lekker groot voor op bed!!

6 opmerkingen:

  1. Ook al zo'n bezige bij jij, hij is mooi joh...............gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind 'm nu al leuk! En alweer zo'n
    lekkere grote. Ik denk/vermoed dat we snel de top kunnen bewonderen..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Yvonne,
    ik was begonnen met variahex (en dus ook sterretjes erbij). Leuk om te doen en ik snij ze met een mallenset. Maar morgen hoop ik verder te kunnen met het sandwichen van de quilt voor Zoon3. Dan is het huis even helemaal leeg en moeten de poesjes maar een tijdje gaan slapen....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het zal toch niet waar zijn, he, weer zo'n joekel van een quilt.......een echte 'Yvon'!!!..........;)
    je middenstuk is echt prachtig geworden, hebbie weer super gedaan, meissie!!
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooi middenstuk is het geworden,kleuren staan erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo die word mooi en zeker als je favorieten kleur paars is. Ik vind hem in elk geval erg gaaf.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen