Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



zaterdag 6 oktober 2012

Prettige aanvulling!

Nog steeds moet ik mezelf af en toe in de arm knijpen....zo blij ben ik met mijn nieuwe masjien.
Maar dat betekend ook dat er nog meer aangeschaft wordt. Niet dat ik een rupsje-nooit-genoeg ben, maar omdat het mijn machine nog waardevoller maakt in het gebruik.
Dus togen we vandaag wederom naar Nieuwegein, naar Gerrit en Ria.
Ik had mijn koffers met borduurgaren meegenomen, om te kijken welke kleuren er nog mistten.
Het waren er toch nog 45....
Thuis heb ik alles weer netje op kleur gelegd, en ik voel me de koning te rijk.
Omdat deze machine een groot borduurbereik heeft, is er ook een borduurring gekocht en de grootste ring is besteld.
De Bernina 750 kan zonder verschuiven een borduur van max. 40 cm lengte maken....Dus zonder passen en meten met kans op een misborduur...Wat een uitvinding!
En zo'n borduur ziet er dan bijv. zo uit.....
Dit was een testborduur....Het is ongeveer 35 cm lang en bijna 13 cm breed, het paste dus prima in de ring.
Ik kan nu echt kijken naar de grote borduren, en het blijft niet bij kijken...maar het kan nu ook echt uitgevoerd worden.
Ik voel me zo'n beetje Alice in wonderland....want dit had ik ruim 14 dagen geleden toch echt niet voor mogelijk gehouden......Wat kan een mens zich rijk voelen.....

7 opmerkingen:

  1. Nou ja zeg, ben je daar alweer! Geintje... Aparte testborduur heb je gemaakt. Het is echt mooi geworden. Ga je er ook nog iets van maken of is het alleen een testlap?
    Fijn dat je zo blij bent met je wondermachine. Geniet er maar goed van, kunnen wij lekker meegenieten..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een feest om te lezen, hoe blij jij bent met je machientje. Ik word er ook bij van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben het met Diana eens dat het zo leuk is om te lezen hoe jij geniet van je machine.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben jij toch een ongelooflijke bofferd. Zomaar onverwacht in het bezit van zo'n grandioze machine. Ik heb me in Ste Marie meer dan een half uur alles laten uitleggen en me zitten verlekkeren. Nu maar eens ff de trekking van de staatsloterij afwachten ;-) Heel veel plezier met dit schitterende speeltje. Quilten zal trouwens ook nog eens veel makkelijker zijn door de langere arm.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk om te lezen dat je nieuwe machine je helemaal gelukkig maakt. Ga er maar lekker van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ben je toch blij met je masjien!!
    Vind het zulke leuke blogjes, het enthousiasme spat ervan af.
    maar ik zei het al eerder, tis aan jou zooooo besteed!!!
    mooie aankopen, kun je weer een tijdje op teren!
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn om te lezen dat je zo blij bent met je aanwinst. Daar zullen hele mooie dingen onder vandaan komen, waar wij dan van mee mogen genieten.Veel plezier.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen