Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



woensdag 31 oktober 2012

Wedstrijdje!

Vorige week vrijdag was de top van de Sneeuwsterrenquilt af.....en een kwartiertje geleden heb ik de laatste steekjes van de bies vastgezet.
Ik heb er dus een AFFO bij! Min of meer had ik een wedstrijdje met mezelf...kijken of ik vandaag de hele quilt vandaag af zou kunnen hebben. En dat is dus gelukt. Er hangt geen prijs aan vast....maar gewoon, soms vind ik het leuk om mezelf een doel te stellen.
De borders zaten er vrijdag nog niet aan. Ik heb ze gequilt met een motief wat met de borduurmachine gemaakt wordt. Kijk maar...
Dat is best nog een secuur werkje: eerst een papieren patroon printen, dan zorgvuldig uitmeten op de border en vervolgens 24 keer het motief laten borduren.
Zo ziet het er aan de achterkant uit...
Het zijn winterberries....vond ik wel bij het winterthema passen.
Ook in het midden van de quilt zijn er 4 winterberrie motieven geborduurd...
Alle naden zijn in de naad gequilt, want alles moet natuurlijk wel goed vastzitten. De sterblokken zijn nog met free-motion quiltwerk onderhanden genomen:
Je krijgt hier wel spierballen van: de quilt weegt best wat....Maar ach, als je eenmaal het quiltwerk af hebt dan ben je blij dat de klus geklaard is. De quilt zit op dit moment in de wasmachine en gaat straks de droger in. Morgen mag hij mee...naar de jaarlijkse Regiodag van Rivierenland in Tiel.

Klik op de foto's om alles groot in beeld te krijgen....

8 opmerkingen:

  1. Wat is die winterquilt mooi geworden en prachtig gequilt. Complimenten hoor. Groetjes Wilma Oud

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch jammer dat je jezelf geen prijs toekent........;;))
    verder heb ik je al gemaild, he, daar houden we het bij!!
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie quilt en het doorquilten ook keurig zeg .
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie quilt en prachtig doorgequilt joh, zie je morgen vast, gezellig de regio-dag..........gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, gelukkig mag ik straks de borduurtjes bewonderen, want daar kun je bij deze serie niet echt veel van zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie quilt heb je gemaakt. Mooie winterkleuren!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is inderdaad een hele mooie quilt geworden en die kleuren prachtig. Daar zul je veel complimenten voor hebben gehad op de regio dag.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen