Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



woensdag 28 november 2012

Heftig!

Onze Latif is doorgaans een zeer gezonde kater....En dat is hij nu weer! Twee weken geleden ontdekten we een merkwaardig bultje op de schouder. In eerste instantie dacht ik aan een vetbultje.
Nu ben ik niet zo snel in paniek..dus even zelf geprobeerd om het bultje leeg te drukken. Dat lukte niet..en ik wilde Latif ook geen pijn doen.
Maar in 2 dagen tijd werd het bultje aanzienlijk groter...en werd het tijd voor een bezoekje aan de dierenarts. Hij onderzocht het bultje, en pastte ook de knijptruc toe...echter ook zonder resultaat. Ook het leegzuigen met een injectienaald lukte niet. Tenslotte met een mesje een klein sneetje in de huid gemaakt, maar ook dat had geen effect.
Na overleg is besloten om operatief het bultje te verwijderen. Omdat niet duidelijk was wat voor soort bultje het was, is dat de beste manier.
Vorige week dinsdag is het bultje onder algehele narcose weggehaald. Ik ben er bij gebleven, want ik vind dit ook weer enorm interessant. Ik heb met eigen ogen kunnen zien dat het bultje alleen in de huid zat, en nog niet was doorgegroeid in de spier van de schouder. Het weggenomen bultje is onderzocht in het laboratorium. Afgelopen vrijdag belde de dierenarts met de uitslag: een trichoblastoma. Het is een goedaardig tumortje, maar wel verstandig om dit weg te laten halen. Omdat het nu nog in de huid zat, is de ingreep minder groot en het herstel vlotter.

Nu is onze Latif nogal poetserig.....dus kreeg hij een speciaal pakje aan. Een soort rompertje speciaal voor dieren. Dit voorkomt dat hij de wondspray eraf likt [word hij misselijk van] en dat hij de hechtingen er voortijdig uithaalt. Het rompertje heeft al wat veranderingen ondergaan: er zit een nogal strakke halsboord aan, die heb ik de andere ochtend al afgeknipt. Na 3 dagen is ook het pak gehalveerd, want de wond zit op de schouder...dus niet zijn hele lijf hoeft dan ingepakt te zitten. Ik heb tenslotte ook nog een lapje op het pak gemaakt, want hij had de gaten er al ingekrabt. Vrijdag gaan we op controle, en als het goed is mag het pak dan uit. De hechtingen zijn oplosbaar, maar ik weet zeker dat Latif het een handje zal helpen.
De vacht is ruim weggeschoren, maar dat komt snel genoeg weer terug. Het litteken ziet er goed uit, geen korstjes of andere rarigheden. Zo zie je maar weer dat je ook als kater zomaar iets kunt hebben....

6 opmerkingen:

  1. Gossie, arme kater! Maar met dit rompertje heb je wel meteen een mooi kerstpakje voor hem! Verwen hem maar met een lekker hapje en sterkte ermee!

    Groetjes, Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig is alles goed en ook goed gegaan, sterkte nog.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fijn dat het nog niet verder was doorgegroeid en wat zijn ze dan zielig he?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fijn, he, dat het gelukkig weer goed is!!
    nog vele jaren genieten van kind nr 2........;)
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gelukkig waren jullie er op tijd bij :)
    beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gute Besserung für Deinen Kater.
    Gruß
    Theresa

    BeantwoordenVerwijderen