Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



vrijdag 30 november 2012

Onverwacht..?


Een hoop flanellen strookjes op een hoopje....wat kun je daar nu mee??? Tja, dat vroeg ik mezelf ook al tijden af, eigenlijk al jaren inmiddels. Ze lagen zielig in een tasje in een mandje, het werd tijd voor een redding. Ineens ging er een lampje branden en ik wilde ook een nieuwe techniek testen.
Alle stroken zijn willekeurig aan elkaar genaaid, net zoals je een bies voor de binding van een quilt aan elkaar naait. Kijk ook eens op dit filmpje...voor het vervolg.....
Zo is mijn middendeel geworden. Omdat er rode en groene stoffen inzitten vind ik het een traditioneel kerstsfeertje oproepen. Wat het dan scandinavisch maakt???
Dat is de achterkant. Ik had ooit eens een fleecedeken gekocht bij het Zweeds warenhuis, oftewel IKEA. Daar zit al een leuke franjerand aan....Ik heb dus brede borders aan het middendeel gezet om de maat van het fleecedekentje te krijgen. Er zit verder geen quiltvulling tussen. Het quiltwerk is super eenvoudig: het middenpaneel is in vierkanten gequilt en de border is heel grof gemeanderd. De randen waar de franjes zitten zijn eenvoudig naar binnen geslagen en met een siersteek vastgenaaid. De lange randen hebben wel een afwerkbies gekregen. Met deze quilt sla je 2 vliegen in 1 klap : je verwerkt je resten en het gaat nog snel ook! Ik was dus eigenlijk totaal niet van plan om deze week een quilt te maken...dus het is redelijk onverwacht!!!

4 opmerkingen:

  1. Hij is erg leuk geworden en vast lekker warm op de bank, fijne decembermaand onder deze quilt.......................gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zij heeft weer even een quilt gemaakt!! Meid, wat ben je toch een wonder op je naaimachien.......:)
    en lekker warm, kun je komend weekend even testen!!
    ik wens je een heel fijn weekend en xieje, liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk zo'n verrassing voor kerst. kom je al helemaal in de juiste stemming. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een hele mooie geworden en zeker voor de komende maand. Zo zie je maar wat je weer kan maken van iets wat je bewaard.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen