Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



maandag 10 december 2012

Wit op Wit quilt

Al tijden, zeg maar inmiddels jaren, ben ik witte, beige en créme kleurige lapjes aan het sparen. Nu heb ik genoeg verzameld om er een mooie quilt van te maken.
Tijdens het verzamelen dacht ik ook al na hoe de quilt dan zou moeten worden. Er waren verschillende ideeën, zoals een soort sterrenquilt met blokken in allerlei verschillende maten. Of een sterrenquilt, met allemaal sterren in een cirkel zoals een kompas. Ook Rob om raad gevraagd...en die zei: doe weer eens een sampler. En zo zal het worden: een samplerquilt. Met gewoon van die ''gouwe ouwe'' blokken.
Het eerste blok laat ook gelijk de naam van de quilt zien: Vintage Sampler.
Toch zo leuk om te doen...blokken maken! De afmeting van de blokken is 14 inch, dus een royale maat. Dat heeft als voordeel dat de patches niet al te mini worden, want het moet wél met de naaimachine in elkaar te naaien zijn....De blokken komen op de punt in de quilt, dus zo gaan ze ook op de foto....
Ik ga weer snel verder, blok 3 ligt te wachten!

3 opmerkingen:

  1. Zeg ook leuk die lichte kleuren, word vast heel mooi.............gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie lapjes, mooie blokken, dat wordt een mooie quilt. Veel patch-plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi hoor ben benieuwd naar het vervolg.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen