Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



donderdag 30 januari 2014

Wintermantel

Regelmatig breng ik een bezoekje aan de Utrechtse lapjesmarkt [ iedere zaterdagmorgen op de Breedstraat] en meestal neem ik dan een flinke voorraad stof mee.
Zo lag er hier al 2 jaar een grote, donkergrijze lap te wachten. Het was een dikke stof, echt mantelstof. De stof leek mij moeilijk te verwerken, omdat het zo dik en onwillig aanvoelde.
Daarbij had ik nog steeds geen patroon, want ik was bang dat de stof het uitgekozen model lomp en plomp zou maken. Het moest dus iets worden zonder al teveel toeters en bellen.
Gelukkig bood Lutterloh de uitkomst......
© Modeverlag Lutterloh

Ik heb gekozen voor de langere mantel, maar zonder de capuchon en ceintuur. In plaats daarvan heb ik een stukje ceintuur tussen de deelnaden in het achterpand gestikt. De stof was echt niet geschikt om er een ceintuur van te maken, echt veel te stug.                                                                                                         
In de deelnaden van het voorpand zitten de zakken, met zakstroken. Best even een precies werkje, maar wel de moeite waard om te maken.
De mouwen zijn voorzien van mouwlummels, die hebben verder geen functie, maar het staat mooi.
De lummels zitten vast met een knoop.
En zo ziet de voorkant eruit. Over de schouders zitten schouderpassen. De lengte is precies goed, hij valt tot net boven de knieƫn.....geen koud achterwerk als de winter ineens echt losbarst.
Deze mantel komt uit Lutterlohsupplement 283 en is een combi van modellen 196 + 197.
Nu de mantel af is, vraag ik mezelf echt af waarom ik zo huiverig was om deze stof te verwerken. Mijn Bernina transporteerde de stof prima, en ook de naald ging zonder enkele moeite door de dikke delen.
Had ik er nu maar eerder aan begonnen........LOL.

8 opmerkingen:

  1. Liebe Yvonne,
    je mantel is prachtig..de kleur is mooi.
    De mantel houdt je warm..
    Erg mooi gemaakt.
    liefs
    Swaani

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooie jas. Je zult hem met deze kou echt goed kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi model! Heb je de jas ook gevoerd?
    Groetjes, Francis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er allemaal weer gelikt uit Yvonne! De mantel is erg mooi, lijkt me lekker warm. Handig met dit koude weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een hele mooi mantel geworden en juist die details maken hem af. Ga je nog veel plezier van hebben de komende tijd.
    Soms heb je dat dan zit je ertegen aan te hikken en voor je het weet is het gedaan.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waaauuww super gelukt!!
    Groetjes Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel goed gelukt. Ik heb ook stof liggen, ongeveer zelfde model, alleen andere kraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie jas heb je gemaakt. Knap hoor. Mouwlummels, wat een geweldig leuk woord, had er nog nooit van gehoord. Ga ik onthouden!!
    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen