Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



vrijdag 2 mei 2014

88!!

Nee, ik ben gelukkig nog een heel stuk jonger....maar er zijn 88 blokken van de CWDQ af.
Natuurlijk ook weer aan elkaar en aan de rest van de lap.
Die lap wordt nu toch wel van een respectabel formaat....maar ik ben er nog niet...nog 33 blokken te gaan.
Ook in rij 8 is president Lincoln van de partij....derde blokje van links.
President Lincoln heeft zijn stempel gedrukt op een belangrijke periode in de Amerikaanse geschiedenis. Hij was president tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog [Civil War] die duurde van 1861 tot 1865. In die periode is ook de slavernij afgeschaft, mede door toedoen van Lincoln.
Abe Lincoln is 56 jaar geworden, hij werd vermoord tijdens een theaterbezoek, met een pistoolkogel in het achterhoofd. Lees meer over Lincoln en de achtergronden over de Civil War op deze site van Wikipedia.
Best wel interessant omdat er immers vele quilts gebaseerd zijn op de Civil War, of in die periode gemaakt zijn. Denk daarbij aan de befaamde Dear Jane quilt, gemaakt door Jane A. Stickle in 1863.
Zo, hebben jullie vandaag ook een stukje geschiedenisles gehad..LOl.

Ik ga verder met rij 9, de patronen liggen al geprint.....
Fijne dag!

3 opmerkingen:

  1. Jeetje Yvon, hij wordt niet alleen groter, maar ook mooier......geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat interessant die info over Lincoln! Ik wist dit helemaal niet en vond hem maar saai en streng op de afbeeldingen. Maar hij was dus een betrokken man en als je tegen slavernij was moet je wel aardig zijn, toch?! Dank je voor de link naar Wikipedia en succes verder met de quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij word inderdaad steeds mooier.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen